Mediepodden

A podcast by Emanuel Karlsten & Olle Lidbom

Categories:

293 Episodes

  1. Avsnitt 57: Svenska enmansmediet som lever på gåvojournalistik

    Published: 11/9/2018
  2. Avsnitt 56: Skuggmedier: Skräckexemplet om hur sociala medier påverkade Brasilianska valet

    Published: 11/2/2018
  3. Avsnitt 55: svenskar vill skänka pengar till journalistik - men vem tar emot?

    Published: 10/26/2018
  4. Avsnitt 54: Avslöjar Bonniers prenumerationsfiasko och svenskarna som tagit över Indien

    Published: 10/19/2018
  5. Avsnitt 53: Kits fall på Facebook, stiftelsefinansierad journalistik och enmansmediers självförsvar

    Published: 10/12/2018
  6. Avsnitt 52: Den märkliga Politism-nedläggningen och viraltrafikens stigande ålder

    Published: 10/5/2018
  7. Avsnitt 51: Dagliga poddar och ny mediemakt

    Published: 9/28/2018
  8. Avsnitt 50: Underhållare är våra nya makthavare - men journalistiken behöver inte förlora

    Published: 10/6/2017
  9. Avsnitt 49: Omni-analysen och livet efter Jockiboi

    Published: 9/18/2017
  10. Avsnitt 48: Marknadsstörare - Newsner

    Published: 8/25/2017
  11. Avsnitt 47: Marknadsstörare - PostNord

    Published: 8/9/2017
  12. Avsnitt 46: Marknadsstörare - EFN

    Published: 7/28/2017
  13. Avsnitt 45: Marknadsstörare - Football Addicts

    Published: 7/19/2017
  14. Avsnitt 44: Marknadsstörare - Apotea

    Published: 7/12/2017
  15. Avsnitt 43: Marknadsstörare - Underbara Clara

    Published: 7/5/2017
  16. Avsnitt 42: Om public service-engagemang och betaversionen av Spotify för nyheter

    Published: 6/27/2017
  17. Avsnitt 41: Medieutredningens död och journalistinfluencerns stöd

    Published: 6/14/2017
  18. Avsnitt 40: Meeker-rapport och om journalister kan ta emot pengar som influencers?

    Published: 6/8/2017
  19. Avsnitt 39: Spotify för nyheter och Qvibergs Metro-krasch

    Published: 5/18/2017
  20. Avsnitt 38: Kents nya mediesatsning och mediernas raljerande om icke-prenumeranter

    Published: 5/12/2017

13 / 15

Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.

Visit the podcast's native language site