Mediepodden
A podcast by Emanuel Karlsten & Olle Lidbom

Categories:
290 Episodes
-
Avsnitt 153: kommersiell radio utveckas vidare + allt om Annika Jankells influencernätverk
Published: 1/20/2022 -
Avsnitt 152: sportjournalistik för 5 miljarder, tablå-tv ökar och QR-kodernas revansch
Published: 1/12/2022 -
Avsnitt 151: Årets största artiklar – boomer-optimerade nyheter
Published: 12/23/2021 -
Avsnitt 150: P3 vänder trenden och lockar lyssnare i en radiovärld som kollapsar
Published: 12/15/2021 -
Avsnitt 149: Så går det för Omni, Breakit, Sweclockers och andra svenska pure players
Published: 11/18/2021 -
Avsnitt 148: Special om årets Svenskarna och internet – med de försvunna tidsserierna
Published: 10/27/2021 -
Avsnitt 147: Så gick det för influencer marketing 2020 - är branschen död?
Published: 10/20/2021 -
Avsnitt 146: Maktbarometern och Olle intar kritisk position
Published: 10/6/2021 -
Avsnitt 145: Tiktok växer medan medierna sover - men Sportbladet engagerar mest på Tiktok
Published: 9/9/2021 -
Avsnitt 144: Kartläggning av Patreon i Sverige: Ökar 60% – omsätter 50 miljoner
Published: 8/26/2021 -
Avsnitt 143: Skånska Dagbladet, Bambuser, Perfect Day Media och andra stora medieaffärer
Published: 8/12/2021 -
Avsnitt 142: Cissi Wallins avbön ett eko av mediehistoria
Published: 6/10/2021 -
Avsnitt 141: Sveriges Radio och Ekots motstånd till att granskas
Published: 5/28/2021 -
Avsnitt 140: SPECIALAVSNITT om veckans högoktaniga mediekonflikter: Manzoor, DN, SR och Medieombudsmannen
Published: 5/20/2021 -
Avsnitt 139: Medieintresset kring Ekots haveri och Stampens mod vs NWT:s feghet
Published: 5/14/2021 -
Avsnitt 138: Fånigt mediegråt kring Apples datatransparens/Nätjättarnas crowdfunding
Published: 4/30/2021 -
Avsnitt 137: Pedofiljaktens nya medieetik - så tänker de nya spelarna
Published: 4/16/2021 -
Avsnitt 136: Spotify för nyheter - här är lokaltidningarnas hemliga vapen
Published: 4/1/2021 -
Avsnitt 135: Den ekonomiska bakgrunden till Bulletins konflikt - och vänsterlutande medier
Published: 3/25/2021 -
Avsnitt 134: Här är svenska medierna som är störst på Tiktok + mer om Facebooks australiensiska bråk
Published: 3/4/2021
Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.